Regulamin: Odstąpienie od umowy, Wymiana, Zwroty, Reklamacje, RODO

Odstąpienie od umowy 

Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy na podstawie Ustawa o prawach konsumenta  Dz.U.2017.0.683 t.j. - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta art. 38 
Art. 38. prawa konsumenta
Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość

Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

1)
o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2)
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3)
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4)
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5)
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6)
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7)
w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8)
w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9)
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10)
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11)
zawartej w drodze aukcji publicznej;
12)
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13)
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

WYMIANY

Chcesz coś wymienić?
Jeśli zamówiłaś produkt i okazał się np. za mały i jesteś zainteresowana zamówieniem większego rozmiaru, skorzystaj z procedury zwrotu i zamów nowy produkt. Wymiana towaru polega na zwrocie wybranego produktu i złożenia oddzielnego zamówienia.

ZWROTY

Ile masz czasu na zwrot?
14 dni kalendarzowych od momentu otrzymania przesyłki, po przekroczeniu tego terminu paczka wróci do Ciebie na Twój koszt. W przypadku nie odebrania paczki, wyślemy paczkę kolejny raz, doliczając kolejne koszty przesyłki.
Przyjmujemy jedynie czyste, nieużywane produkty wolne od zapachów.
Każdy produkt zakupiony w naszym sklepie jest dokładnie sprawdzany przed wysyłką, abyś miała pewność, że otrzymasz produkt pełnowartościowy. Jeżeli masz jakieś zastrzeżenia prosimy o kontakt natychmiast po odpakowaniu paczki mailowo na adres: sklep@laura.sklep.pl .
 
Z opisanego wyżej uprawnienia nie mogą skorzystać osoby, które nabywają dany towar w związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą prosząc dodatkowo o wystawienie faktury VAT.
 
Ile to kosztuje?
........................................................
Jak dokonać zwrotu?
 
I. Przygotuj dokumenty:
1. Zaloguj się na swoim koncie i kliknij na Dodaj zwrot towaru - pojawi się lista wszystkich złożonych zamówień. Wybierz z listy właściwy numer zamówienia i kliknij dodaj zwrot.
 
2. Następnie zaznacz zwracany artykuł/ zwracane artykuły, powód zwrotu i naciśnij Przejdź dalej.
 
3. Teraz wybierz sposób zwrotu towarów, kliknij i następnie naciśnij Przejdź dalej.
 
4. Kolejnym krokiem będzie wybór odpowiedniego adresu zwrotnego i naciśnij Przejdź dalej.
 
5. Krok następny to wybór formy zwrotu należności. W większości przypadków otrzymasz zwrot tym samym sposobem z którego skorzystałeś w momencie zakupu, jednak dla bezpieczeństwa prosimy o podanie nr konta bankowego, aby przyspieszyć cały proces. Oczywiście po podaniu danych kliknij Przejdź dalej.
 
6. Ostatnim etapem przygotowania zwrotu będzie sprawdzenie wszystkich danych i jeżeli są poprawne naciśnij Dodaj zgłoszenie zwrotu.
II. Wyślij paczkę:
1. Wydrukuj zgłoszenie zwrotu.
 
2. Włóż oryginalnie zapakowany produkt do paczki wraz z dokumentem zwrotu i dokumentem zakupu(paragonem lub fakturą). Uwaga! W przypadku nie załączenia formularza, paczka zostanie natychmiast odesłana na Twój koszt. W przypadku nie odebrania paczki, zostanie ona wysłana kolejny raz i doliczone będą kolejne koszty wysyłki.
 
3. Przyklej etykietę na paczkę(do wycięcia w gotowym formularzu).
 
4. Nadaj i wyślij paczkę do nas. Koniecznie zatrzymaj dowód wysyłki z nr nadania do czasu otrzymania zwrotu.
 
 
Adres naszego magazynu:
14-500 Braniewo
Gdańska 26
Jak tylko paczka dotrze do nas i zostanie sprawdzona, zwrócimy Ci pieniądze. Zwrot pieniędzy zajmuje maksymalnie 14 dni, a forma zwrotu zależy od metody płatności wybranej podczas składania zamówienia:
płatność za pobraniem - zwrot pieniędzy na konto podane podczas procedury zwrotu
płatność PayU - kwota zostanie przelana przy pomocy PayU na konto z którego wykonana była płatność
płatność kartą kredytową - zwrot pieniędzy na konto karty kredytowej
płatność PayPal - zwrot pieniędzy przy pomocy PayPal na konto z którego wykonana była płatność
płatność kartą upominkową - zwrot wartości na saldo dodatnie do kolejnego wykorzystania w ..........................
Jakie produkty nie podlegają zwrotom?
jedyne produkty, które nie podlegają zwrotom to towary na specjalne zamówienie(np. grawer, haft itp.) lub noszące jakiekolwiek ślady użytkowania.
 
 
Czy mogę dokonać zwrotu z innego kraju, niż ten, do którego składane było zamówienie?
.......... jest polską firmą, jednakże nasz sklep internetowy umożliwia wysyłki za granicę. Z tego też względu zwrot towaru jest możliwy, jednak zwrot kosztów przesyłki jest możliwy tylko i wyłącznie w obrębie kraju, w którym został zamówiony. ...................... nie pokryje kosztów przesyłki zwrotnej z innego kraju, co oznacza, że w takim przypadku za przesyłkę zwrotną będziesz musiała zapłacić sama.
 

REKLAMACJE

Jak złożyć reklamację?
Abyśmy mogli jak najszybciej rozpatrzyć Twoją reklamację, prosimy o przesłanie do nas krótkiego opisu powstania wady i zdjęcia e-mailem na adres sklep@laura.sklep.pl Wyślij do nas produkt w oryginalnym opakowaniu wraz z wypełnionym formularzem i paragonem. Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od daty odbioru przez nas paczki.
 
Uwaga! W przypadku nie załączenia formularza, paczka zostanie natychmiast odesłana na Twój koszt. 
Jakie produkty nie podlegają reklamacji?
Naturalne zużywanie się odzieży. Uszkodzenia mechaniczne (otarcie, rozerwanie, naderwanie bądź zadrapanie, oderwanie ozdób, zamka, gumy itp.), oraz uszkodzenia powstałe w wyniku braku lub nieprawidłowej konserwacji. Uszkodzenia powstałe na skutek użytkowania odzieży niezgodnie z przeznaczeniem. Przebarwienia odzieży lub akcesoriów ze względu na użyte naturalne materiały(np. skóra). Wygoda odzieży i akcesoriów.
 
Masz zastrzeżenia do zawartości dostarczonej do Ciebie paczki?
 
Sprawdź czy jest oryginalnie zapakowana. Jeżeli jest naruszona nie odbieraj paczki lub sprawdź w obecności kuriera jej zawartość. W przypadku niezgodności spisz odpowiedni protokół, który otrzymasz od kuriera.
Jakie są warunki reklamacji?
Reklamacji podlegają przedmioty oryginalnie wadliwe. ................................ odpowiada przed konsumentem za wady przedmiotu przez okres 2 miesięcy od daty wydania tego przedmiotu.
................................................. jest odpowiedzialne z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w sprzedanym produkcie w tej samej chwili. Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego produktu z Umowa Sprzedaży. Podstawa prawna/ Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.).

POZASĄDOWE ROZPATRYWANIE REKLAMACJI

Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa, dnia 9 listopada 2016 r. Poz. 1823 USTAWA z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich 1), 2)
RODO

Drogi kliencie!

Ze względu na zmiany w przepisach dotyczących ochrony danych osobowych, przedstawiamy zaktualizowane informacje w zakresie przetwarzania Twoich danych w sklepie internetowym. Zachęcamy do zapoznania się z poniższą informacją, a w razie wątpliwości, prosimy o kontakt! sklep@laura.sklep.pl 

Przypominamy, że administratorem Państwa danych jako użytkowników jest sklep internetowy www.laura.sklep.pl 

Możesz skontaktować się z nami :

  • listownie: Sklep odzieżowy LAURA BEAUTY Andrzej Ławrukajtis ul. Gdańska 26 14-500 Braniewo
  • e-mailem na adres: sklep@laura.sklep.pl 
  • korzystając z formularza zgłoszeniowego na stronie KONTAKT.
Od 25 maja 2018 roku przysługuje Ci prawo prawo dostępu do danych, ich poprawiania, żądania ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Jeżeli przetwarzanie danych budzi Twoje wątpliwości, możesz wnieść skargę do organu nadzorczego.


Przypominamy również, że Twoje dane przetwarzamy w celach:

Związanych z działaniem sklepu www.laura.sklep.pl :

    1. Wykonania umowy o założenie konta,
    2. marketingowym, realizowanym na podstawie opcjonalnej, dodatkowej zgody za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail (newsletter), 
    3. jeżeli korzystasz ze sklepu internetowego, przetwarzamy Twoje dane, aby zrealizować zawieraną przez nas umowę sprzedaży i dostarczyć Ci zamówiony towar lub umożliwić jego odbiór w wybranym sklepie Laura. Jeżeli chcesz otrzymać fakturę VAT, co stanowi bezpośrednie następstwo zawarcia umowy sprzedaży towaru oferowanego w ramach naszego sklepu internetowego, dane będziemy przetwarzać także w tym celu.
Podanie danych w sklepie i w ramach zakupów internetowych jest zawsze dobrowolne, ale niezbędne, by założyć i utrzymywać konto na www.laura.sklep.pl  i korzystać z opcji zakupów po rejestracji. 


Państwa dane przetwarzamy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej: RODO. W ramach sklepu Laura Beauty, podstawą naszego działania jest art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO. Jeżeli wyraziliście lub wyrazicie Państwo zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Państwa adres e-mail, to podstawą prawną jest także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Twoje dane w ramach sklepu internetowego www.laura.sklep.pl  przetwarzamy samodzielnie. Jeśli dokonujesz zakupów w sklepie internetowym, dane przekazujemy – w zależności od wybranego przez Ciebie modelu zakupu – kurierom realizującym dostawy oraz operatorom płatności dostępnych na naszej stronie. W przypadku newslettera możemy korzystać z usług innych podmiotów, realizujących jego wysyłkę na nasze zlecenie i w związku z tym przekazywać do nich Twoje dane. Nie przekazujemy natomiast danych poza Europejski Obszar Gospodarczy, czyli do państw trzecich. 

Dane w ramach strony www.laura.sklep.pl  przetwarzamy przez czas:

  1. Trwania umowy o założenie konta w portalu oraz czas niezbędny do wykazania wykonania tej umowy, czyli długość terminu przedawnienia roszczeń;
  2. Niezbędny dla realizacji obowiązków księgowych związanych z odrębnymi przepisami prawa, a także przez czas odpowiadający długości terminu przedawnienia roszczeń związanych z zakupionym towarem, jeżeli dokonasz zakupu w ramach sklepu internetowego www.laura.sklep.pl;
  3. Prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do odwołania zgody na wysyłanie takich wiadomości. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem.
  4. przez czas trwania umowy będącej podstawą Twojego zarejestrowania się, w tym do czasu Twojej rezygnacji. Jeżeli zdecydujesz się zrezygnować, Twoje dane usuniemy w terminie 30 dni od dnia przekazania nam tej informacji – to czas operacyjny potrzebny nam na prawidłowe usunięcie danych z naszych baz. 
Więcej informacji znajdziesz w odpowiednich regulaminach, dostępnych na stronie www.laura.sklep.pl 
W związku ze zmianami w przepisach dotyczących ochrony danych osobowych, ww. regulaminy zostały odpowiednio zaktualizowane. Zmiany obowiązują od 25 maja 2018 r. i nie mają wpływu na Twoje członkostwo w naszych programach, korzystanie z serwisów czy zakupów internetowych.

Pozdrawiamy    Sklep LAURA